Product Research op Bol.com? 3 Tips!

Samenvatting

Product Research Op Bol.com? 3 Tips!

Ik ga ik je drie tips geven over product research op Bol.com. Zo blijf je altijd voor op concurrenten als je gaat verkopen op Bol.com.

Tip nummer één, is, kijk naar slechte reviews van andere mensen, zodat jij weet wat jij moet verbeteren. Want de kunst is om een beter product aan te bieden dan de concurrent. Jij moet iets aanbieden wat je concurrenten niet hebben.

Geen Hype Producten Verkopen

 Je wil geen hype producten gaan verkopen. Dat zijn producten die heel goed verkopen. Letterlijk iedereen heeft er een en in no time heeft niemand ze meer en doet iedereen ze weg en wil niemand ze meer hebben. Dat is het gevaar van hype producten!

Wordt Het Vaak Verkocht?

Je wil kijken of een product vaak genoeg wordt verkocht en ik gebruik daarvoor de winkelwagen methode. Ik kijk verder alleen naar producten die meer dan tweeduizend euro per maand omzetten en de reden daarvoor is heel simpel. Als jij een product hebt in een categorie en het wordt weinig verkocht, dan wil ik daar niet nog een product aanbieden, want ik weet dat er gewoon te weinig vraag is. En mocht dit getal heel hoog zijn, dan weet je dat er heel veel vraag is en is het dus een juiste product om te verkopen.

In deze video ‘Tips Voor Product Research Op Bol.com’ geef ik jou 3 waardevolle tips om meer te verkopen op Bol.com.

Start vandaag jouw eigen winstgevende webshop zodat je een leven vol vrijheid kunt creëren. 👉 https://bit.ly/start-je-winstgevende-webshop

TRANSCRIPT

Yo Jia hier van Team Unstoppable, ik ga ik je drie tips geven over product research. Zo blijf je altijd voor op concurrenten als je gaat verkopen op Bol.com. Dus echt een van de meest gestelde vragen die ik krijg op Instagram, op Facebook, overal, is altijd van, welke producten koop je nou in? En in deze video wil ik het dus hebben over hoe ik dan op inspiratie kom om de juiste producten te vinden.

Dus laten we gelijk gaan naar stap nummer één. Kom even mee in mijn laptop. En wat we gaan doen, tip nummer één, is, kijk naar slechte reviews van andere mensen, zodat jij weet wat jij moet verbeteren. Want de kunst is om een beter product aan te bieden dan de concurrent. Jij moet iets aanbieden wat je concurrenten niet hebben. En laten we hier naar een ladyshave gaan. Een ladyshave, leuke categorie. En laten we even kijken naar de Ladyshaver. Zoals je hier kunt zien, zij hebben wat negatieve reviews. Nou, wat je kan doen dus, is op de klantenservice en bij negatieve reviews, bij negativiteit waar je vaak niet wil zijn, daar zitten juist de meest waardevolle tips en ik ga het jullie laten zien. Dus we gaan hier naar de reviews en vervolgens sorteer je alles op een of twee sterren of drie sterren. En wat je dan krijgt, is hier, rommel, viel meteen uit elkaar en niet weer in elkaar te krijgen. Dus mensen vinden het moeilijk om het weer in elkaar te zetten. Even kijken, opladen was niet mogelijk, bedieningsknop zat muurvast. Even kijken, valt uit elkaar, past niet eens stabiel in de oplader, lawaaierig en scheert niet. Dus wat voor data haal je hieruit? Nou, heel simpel, als ik zo meteen een product ga verkopen in deze categorie, dan weet ik dat ik een product moet aanbieden die niet te luid is, ik weet dat ik een product moet aanbieden die niet uit elkaar valt, ik weet dat ik een product moet aanbieden die gewoon niet snel kapotgaat. Even kijken, dat dingen niet vastzitten en dat hij moeilijk in elkaar te zetten is en dat hij heel kwetsbaar is. Misschien zou ik hem van andere kwaliteit gaan halen. Dus je ziet hier, het trekt aan de haren, is niet scherp genoeg. Dus je ziet hier heel veel verschillende dingen. Ladyshave is gauw leeg, na één keer gebruik moet deze alweer in de lader. Dus wat je dan kan doen, is een product aanbieden die misschien wat prijziger is, maar mensen zijn bereid om daarvoor te betalen als ze deze fouten niet meemaken, deze defecte dingen niet zullen tegenkomen in jouw product, waardoor je dus meer waarde levert aan de eindconsument en uiteindelijk dus ook meer gaat verdienen. Dus dat is mijn eerste tip, check voor negatieve reviews bij je concurrenten om daar data te verzamelen. Dus laten we doorgaan naar tip nummer twee. Tip nummer twee is, je wil geen hype producten gaan verkopen. Want wat gebeurt er met hype producten? Dus laten we kijken naar bijvoorbeeld fidget spinners of naar slime. Dat zijn producten die heel goed verkopen. Letterlijk iedereen heeft er een en in no time heeft niemand ze meer en doet iedereen ze weg en wil niemand ze meer hebben. Dat is het gevaar van hype producten. Kijk, is het slecht om zoiets te verkopen? Absoluut niet. Kijk, als je goed ermee bent en je kunt trends goed voorspellen en je hebt heel veel ervaring met e-commerce, dan zou je misschien zo nu en dan een hype product kunnen verkopen. Maar als dit je eerste product is of je eerste vijf producten zelfs, doe dat niet, voorkom dit soort producten. En hoe weet ik of iets een hype product is? Nou, heel simpel, ik ga naar Google Trends. Ik ga naar Google Trends en al kijken we hier bijvoorbeeld naar fidget spinner, dan zie je ook in de afgelopen- Gaan we kijken naar afgelopen vijf jaar, naar de zoekresultaten. En zoals je hier kunt zien, jongens, in een keer kocht iedereen fidget spinners en daarna was het ook weer in een keer weg. Dat zie je dus vaak ook bijvoorbeeld met slime. Ik weet zeker dat slime ook zoiets is. Dus hier slime, in een keer gaat hij omhoog en nu gaat hij dalen. En laten we nu even kijken naar iets wat consistent is, dus misschien een scheerapparaat. Dit is een Nederlandse zoekterm dan opeens, maar een scheerapparaat- Kijk, consistent. Hij is consistent. En dan kijken we hier naar een shaver, misschien in het Engels dan. Een shaver, consistent, zie je? Dus dit is een hele simpele truc om te kijken of je een hype product hebt. En als je een hype product hebt, verkoop het niet. Zorg dat je evergreen producten verkoopt. En evergreen producten zijn producten die het hele jaar gewoon goed verkopen. Tip nummer drie is heel simpel, je wil kijken of een product vaak genoeg wordt verkocht en ik gebruik daarvoor de winkelwagen methode. Wat je kan doen, is dit in je winkelwagen stoppen en vervolgens ga je naar bestellen. En je ziet namelijk niet hoeveel er wordt verkocht. Dus wat je doet, is een trucje. Je gaat hier naar meer, je voert in, negen, negen, negen. En daar komt automatisch vijfhonderd, want dat is het maximale wat je kunt bestellen zo te zien. En zoals je hier kunt zien, het artikel kan niet in de gewenste hoeveelheid worden geleverd. We hebben het aantal stuks in je winkelwagentje gewijzigd naar achttien. Dus je ziet gelijk dat ze achttien producten op voorraad hebben. Nou, 24 uur later doe ik precies hetzelfde en dan komt hier misschien acht te staan. Dan weet ik dat ze in 24 uur tijd tien stuks hebben verkocht. En dit doe ik gewoon een aantal dagen achter elkaar, zodat ik een beetje zie van, zoveel verdienen zij dus, zoveel zetten zij om. Dus dat is heel simpel te berekenen met de calculator. Al kijk je hier, ze verkopen tien op die dag en de volgende dag verkopen ze er acht en de volgende dag verkopen ze er vijf en dat doen ze keer 15,90 verkoopprijs. Dat is dus hun omzet. Hun omzet in drie dagen is dus 365 euro. Nou, deel dat door drie dagen, doe dat keer dertig en dan zie je dat zij per maand 3657 euro omzetten. Ik kijk alleen naar producten die meer dan tweeduizend euro per maand omzetten en de reden daarvoor is heel simpel. Als jij een product hebt in een categorie en het wordt weinig verkocht, dan wil ik daar niet nog een product aanbieden, want ik weet dat er gewoon te weinig vraag is. En mocht dit getal heel hoog zijn, dan weet je dat er heel veel vraag is en is het dus een juiste product om te verkopen. Dus dit zijn de tips. Nummer één, check negatieve reviews, nummer twee, gebruik Google Trends om te kijken of iets een hype product is of niet en nummer drie, gebruik de winkelwagen methode en check hoeveel sales het product, dus je concurrent, momenteel doet en kijk of het meer dan tweeduizend euro per maand is. Dat zijn de tips die ik hier voor je heb. En wil jij dit ook, wil jij dit ook toepassen, lijkt dit je heel interessant om te doen? Want ik ken natuurlijk duizenden mensen die hier duizenden euro’s per maand mee verdienen, simpelweg met dit soort dingen. Als jij dit ook wil leren, hoe je jouw eigen winstgevende webshop kunt starten? Klik dan op deze link: https://bit.ly/start-je-winstgevende-...

Geef een reactie